Attól függetlenül, hogy az irodában és otthon is körbevesznek minket az informatikai rendszerek, továbbra is szükségünk van például jegyzettömbökre, emlékeztetőkre, szövegkiemelőkre és papírrendezőkre is. A fejlett technológia ellenére nem támaszkodhatunk teljes egészében az elektromos készülékeinkre. Összegyűjtöttünk ezért tíz olyan eszközt, kelléket, amire biztosan szükséged lesz az irodában, de még talán otthon is.
Papír
Az első és talán a legfontosabb a papír. Enélkül nincs nyomtatás, nincs számla – egyszerűbben szólva nincs kézzel fogható nyoma a munkának.
Jegyzettömb
Másodikként említhetjük a jegyzettömböket. Konferenciák esetén például nagyon fontos lehet, hogy leírjuk a megbeszélteket, emellett a vevői megrendelések ütemezésénél is kulcsszerepet játszik. Sok újságíró máig használja, hiszen a diktafonnal ellentétben csak az kerül fel rá, ami számunkra a legfontosabb. Az információ későbbi feldolgozása ezzel egyszerűbbé válik.
Naplók, naptárak
Lehet, hogy az okostelefonok korában úgy véljük, hogy a naplók elavultak, pedig ennek az ellenkezője az igaz. A napi munkarend lejegyzetelése szempontjából például sokkal jobb és követhetőbb, másrészről egy napló nem merül le… Igaz, nem is figyelmeztet, ha tárgyalásunk van. Ennek ellenére sokkal kezelhetőbb. Sokan még mindig a határidő naplókat választják a telefonos naptárakkal szemben.
Írószerek
Nem mehetünk el szó nélkül a tollak mellett. Ezekből sosem lehet elég az irodai asztalon. Nem is beszélve a filcekről és a kiemelőkről, amik rendkívül nagy segítséget nyújtanak abban, hogy a rengeteg nyomtatott információ között könnyebb legyen megkeresni és kiemelni, későbbre is kikereshetővé tenni a részleteket.
Amennyiben pedig rendszeresen írunk alá szerződéseket, fontos iratokat, úgy egy elegáns töltőtollat is “társunkká” kell fogadnunk.
Cetlik
Cetlik és cetlik, a modern munkahely kellékei, amiket emberek milliói használnak naponta. A legjobb, ha öntapadósak. Ott vannak, amikor csak egy telefonszámot kell felírnunk, és ott vannak, ha mondjuk üzenetet hagynánk másnapra a kollégáknak.
Tűzőgép
A tűzőgép egy nagyon hasznos rendszerező, jól jön a több oldalas nyomtatásnál, segítségével, könnyedén rendszerezhetjük az iratainkat. Nem csúsznak el a lapok és nem keverednek el az oldalak. Azonban arra ügyeljünk, hogy papírmunkánkhoz mérten válasszuk ki a megfelelőt, hiszen egy gyenge darab nem nyújt elég erőt a nagy papírtornyokkal szemben.
Iratrendezés
Ha már a rendszerezésnél tartunk, említsük meg a mappákat és a lefűzőket. Egy irodában elengedhetetlenek a tároláshoz, az archiváláshoz, az előkereséshez az iratszekrények és a gyűrűskönyvek. Ezeket mindenképpen szerezzük be, hiszen nyilván nem szeretnénk, ha a fontos dokumentumaink gyűrötten, sérülten kerülnének elő a fiók aljából.
Borítékok
A borítékok szintén elengedhetetlenek, ha dokumentumokat, számlát kell küldenünk a vevőknek, a partnereknek. Válasszunk munkafolyamatainkhoz mérten borítékot, ablakos a hivatalos leveleknek, buborékfóliás a törékeny dolgok küldéséhez.
Hibajavítás
Nem hiányozhatnak a kellékek sorából a ragasztó és a hibajavítók se. Talán olyan gyakran nem használjuk ezeket, mint más irodai eszközöket, de azért nem árt, ha ott vannak az asztalunkon. Tartsunk magunk mellett ragasztószalagot és legyenek ott a legmodernebb hibajavítók is.
Iratmegsemmisítés
Végül, tizedikként nem maradhat el az iratmegsemmisítő. Ha nem szeretnénk, hogy fontos dokumentumaink a selejtezés után illetéktelen személyek kezébe jussanak, akkor mindenképpen be kell szereznünk egyet. Sőt, ha tehetjük, válasszunk olyat, ami már a plasztikkártyákat, a cd-ket, a dvd-ket is meg tudja semmisíteni. Amennyiben lépést tartanánk a technológiával, válasszunk ilyen iratmegsemmisítőt.