Ennyibe kerül havonta az irodaszer beszerzése egy kisvállalkozásnak

Az otthon dolgozóknak és a kisebb, egy-két fős cégeknek gyakorlatilag ugyanazokra az irodaszerekre van szükségük, mint a nagyobb vállalkozásoknak. Csak jóval kevesebbet kell belőlük rendelni. Ezáltal kevesebbet is kell értük fizetni. Már amennyiben jól választunk. Mutatjuk, hogy átlagos esetben egy kis cégnek nagyjából mekkora költséggel kell számolnia havonta az irodaszer beszerzését illetően.

Egy otthoni irodában és egy kis cégnél is adott a számítógép, ahogy a nyomtató is. És ha már van nyomtatónk, akkor tonerre is szükségünk lesz. Egy átlagos havi használatot nézve, egy kis irodában nagyjából 500-600 oldalt nyomtatunk, másolunk. Ez azt jelenti, hogy egy toner körülbelül két hónapig bírja az igénybevételt. Ez pedig eredeti kellékanyag esetén – egy mono tonert nézve – átlagosan 20 ezer forintba kerül. Újragyártott esetén pedig körülbelül négyezer forintba. Ha ez utóbbival számolunk, akkor 2 ezer forint a toner havi költsége.

 

Ha maradunk az 500 lapos havi nyomtatási mennyiségnél, akkor legalább ennyit kell beszereznünk másolópapírból is. De a biztonságos munka érdekében érdemes mindig dupla mennyiséget tartani az irodában. Ha így teszünk, akkor a 80 grammos, hétköznapi irodai munkához alkalmas 1000 darab papírért havonta nagyjából 2 ezer forintot kell fizetnünk. Persze előfordul, hogy minőségi nyomatokra van szükség. Nem árt tehát, ha súlyosabb, 120 grammos papírból is tartunk az irodában. Ez egy 250 lapos csomaggal számolva nagyjából 1 ezer 900 forintos költséget jelent. Azonban ebből egy átlagos irodai munka során havonta valószínűleg nem fogy több 125-nél, így a havi kiadás körülbelül ezer forintra jön ki.

 

Bármekkora is legyen az iroda, nem árt, ha borítékból is tartunk annyit, hogy a munka ne akadjon meg. A legtöbb postázott dokumentum feltehetően a számla vagy A4-es szerződés lesz. Amikhez rendszerint 162 x 229 milliméteres borítékot használunk. Ebből tartsunk mindig dupla annyit, mint amennyit havonta feladunk. Átlagos esetben egy 500 darabos csomag az ideális. Ennek az ára nagyjából 2 ezer 900 forint. Persze ebből havonta 100-nál valószínűleg nem fogy több. Vagyis a havi kiadás ebbe az esetben 580 forint.

 

A havi beszerzéskor jó, ha gondolunk a dokumentumok összekapcsolására és lefűzésére is (genotherm, gemkapocs). Erre azonban nehéz megállapítani átlagos felhasználási mennyiséget. Ezért vásárláskor mindig kalkuláljunk úgy (ebben ez esetben is), hogy legalább másfélszer annyi legyen az irodában, mint amennyit havonta használunk. Erre a célra különítsünk el 30 naponként 1000 forintot.

 

Ha így teszünk, és a felsoroltak alapján vásárolunk, akkor havonta 7-8 ezer forintot kell költenünk a legfontosabb irodaszerekre. Ha például a félévente, évente pótolni szükséges iratrendezőket nem számoljuk.

 

Lehet, elsőre soknak tűnik ez egy kis cég számára. Ezért érthető, ha faragnánk az árakon. Ezt meg is tehetjük, csak ez egy kis plusz munkát jelent. Meg kell néznünk, miben tudunk kompromisszumot kötni. Ezért vásároljunk olyan webáruházban, ahol az árak és a termékek könnyedén összehasonlíthatóak, így mindig a nekünk leginkább megfelelő irodaszert tudjuk megvásárolni. Okos vásárlással így akár pár ezer forintra is lecsökkenthetjük a havi irodaszer kiadást. Kíváncsi a lehetőségekre? Nézze meg az Irodatech24 kínálatát!