Mikor legyenek a tárgyalások, a megbeszélések, mikor végezzem el a munka gyakorlati részét? Mikor válaszoljak az e-mailekre és mikor sportoljak, pihenjek? Feltette már ezeket a kérdéseket magának? Ha nem, itt az ideje. Hogy miért? Mutatjuk.
Mindenkinek szüksége van bizonyos rutinra. Persze ez természetesen is kialakul, de hatékonyabb a munka, ha kicsit magunk is formálunk rajta. A napi feladatok akkor mennek gördülékenyen, ha előre megtervezzük azokat. Fontos ezért a konkrét teendők vezetése mellett nagyobb, állandó “egységben” is gondolkodni.
Ha erre még nem fordítottunk időt, tegyük meg!
Mutatjuk egy példán keresztül, mire gondolunk
Írjuk bele a naptárunkba mondjuk, hogy reggel 6-8-ig felkelünk, meditálunk, tusolunk, eszünk egy jót és átnézzük a híreket. 8-10-ig tartunk megbeszéléseket, 10-12-ig pedig a gyakorlati feladatokat végezzük el. Délben ebéd, 1–től 3-ig tárgyalások, megbeszélések, délután 3-tól 5-ig pedig ismét a gyakorlati teendők jönnek. Ezeket persze még lebonthatjuk kisebb fix egységekre is, beírhatjuk például, hogy fél 5-től 5-ig válaszolunk a napi e-mailekre, és így tovább.
A menedzsereknél egyébként ez bevett szokás, ugyanis ha pontosan tudjuk, mit mikor csinálnánk, könnyebben reagálunk a váratlan eseményekre is.
Fontos tehát, hogy a konkrét teendők elvégzését igazítsuk az egyes nagyobb fix egységekhez. Vagyis tárgyalást ne tervezzünk a gyakorlati munkára szánt időszakra.
És fontos még azt is megjegyezni, hogy a napi rutin azért legyen valamennyire flexibilis is. Kezeljük rugalmasan az egyes egységek kezdő és záró időpontjait, de azért nagyjából tartsuk be a határokat. Ha túl lazán vesszük a teendőket, nincs értelme a szervezésnek.
Vegyük tehát ezeket is figyelembe, amikor megszervezzük a napunkat. És mindig használjunk naptárat, jegyzetfüzetet ehhez. A sikeres menedzserek, vállalkozók kivétel nélkül használnak naptárat. Nem véletlenül, ugyanis minden a szervezéssel kezdődik.
Ha Ön is hasonlóan gondolja és dizájnos jegyzetfüzetet, naptárat, agendát keres, nézze meg az Irodatech24 kínálatát!