Miért nem színesben nyomtatunk? Talán a spórolás miatt?

A kis és közepes méretű vállalkozásoknak nehéz a piacon maradni. A folyamatos kiadások, a számlák befizetése, de akár a szállítási költségek is nagy terhet rónak rájuk.

Érthető, hogy sok mindenen spórolnának? De nem biztos, hogy a színes nyomtatáson kéne. Sőt…

A vállalkozások célja – érthető módon -, hogy évről évre növeljék a eredményeiket. Sokszor minden megtesznek ezért: megpróbálnak minden kiadásból lefaragni, még a reklámcélú, helyben készült nyomatokon is spórolnának. Pedig ezen tényleg nem kellene.

 

A Xerox felmérései rámutatnak arra, hogy a legegyszerűbb és a leginkább költséghatékony módja annak, hogy ránk figyeljenek, ha használjuk a színeket a marketinganyagainkban. Az ügyfelek 54 százaléka nagyobb valószínűséggel olvas el egy prospektust vagy szórólapot, ha az színes nyomtatással készült. A tanulmány szerint a színes feliratok sokkal jobban érthetők, jobban segítik a szövegben való eligazodást, valamint az információk kikeresését. A színek nagyon nagy szignálértékkel rendelkeznek, ezért is vonják magukra az érdeklődést és a figyelmet. Elég, ha csak a termékek csomagolására gondolunk, és már tudjuk is, melyik céghez melyik szín tartozik. A színek hatnak ránk, egyértelműen a tökéletes reklám alapját képezik.

 

A színes nyomtatás a professzionális megjelenés kulcsa, emellett a színesben nyomtatott dokumentumoknál lerövidül a szövegben való keresés ideje. A színes környezet az olvasót arra ösztönzi, hogy a szöveget megfigyelje és értelmezze. A színesben nyomtatott szövegek, ábrák jobban olvashatóak, segítik az új ötletek és tervek befogadását. Mivel szívesebben tartózkodunk olyan helyeken, amik színesek, így szívesebben és többet foglalkozunk olyan dokumentumokkal, amelyek színesben lettek kinyomtatva.

Továbbá a fekete-fehér nyomtatáshoz képest a színes nyomtatás nem is annyira drága, mint azt gondolnánk.

 

A Xerox által végzett elemzések, amiket több mint 30 kis és középvállalkozásnál figyeltek meg, rámutattak, hogy a keletkező plusz költségek csupán 4 százalékkal haladták meg a fekete-fehér nyomtatásét. A befektetett értéket pedig a színes nyomtatással elért előnyök és eredmények formájában visszakapta a cég.

 

Látszik, megéri színesben nyomtatni. Ezért, ha úgy tervezi, hogy a marketing anyagait helyben nyomtatja, mindenképpen színes nyomtatót válasszon az irodájába. Azokhoz pedig olyan tonert – legyen az akár utángyártott -, ami segíti a kifogástalan minőségű nyomatok előállítását.