Sokakkal előfordul, hogy bizonyos irodai dokumentumokat gyorsan postára kell adniuk. Ezért megesik, hogy nem jut elég idő a boríték címzésére. Ami azt eredményezheti, hogy valami lemarad vagy hibát vétünk. Ez pedig – az igyekezet ellenére – sokszor hátráltathatja a kézbesítést. Megmutatjuk, mire kell mindenképpen odafigyelni, ha borítékot címzünk. Mi az, amit a postára adás előtt még egyszer le kell ellenőrizni.
A levél biztonságos és pontos kézbesítése érdekében az automatizált postai feldolgozás miatt néhány dolgot nem árt leellenőrizni, mielőtt feladjuk a küldeményt. Ilyen a pontos címzés. Legyen ott a borítékon az irányítószám, a település neve, a pontos cím. Szerepeljen rajta az átvevő személy vagy cég neve. És természetesen a feladó, azaz a mi címünk, településünk és irányítószámunk is.
Az elrendezés módja: a jobb felső sarokban legyen a feladó neve, alatta a település, ez alatt az utca, a házszám, az emelet és legalul az irányítószám. A címzetthez kapcsolódó adatok a bal oldalra, alulra kerüljenek. A felsorolás sorrendje megegyezik a feladóéval. A címzett személy vagy cég nevét a boríték közepére írjuk.
Ha kézzel címezzük a borítékot, tanácsos azonos méretű betűkkel írni. És ne használjunk aláhúzásokat. Amennyiben géppel címezzük a borítékot, a javasolt betűtípus az Arial. A Magyar Posta azt tanácsolja továbbá, hogy a címzéskor a boríték alján és oldalán is hagyjunk szabadon 1,5 centimétert. A címsorok közötti távolság mindig azonos legyen. A nyomtatáskor pedig mindig fekete tintával dolgozó nyomtatót használjunk.
Amennyiben a levelezési cím postafiók, csak a postafiókos címet kell megadni. A telephely címét nem kell szerepeltetni – figyelmeztetnek. Kiemelt irányítószámmal rendelkező címzettek esetén pedig a címzett nevén és a rendeltetési helyén kívül csak a kiemelt irányítószámot kell feltüntetni – olvasható a posta.hu vállalkozóknak szóló tippjei között.
Érdemes továbbá tudni, hogy a levél feladásának költségét a súly és a méret mellett az egyszeri feladás díja adja ki. Fontos tehát, hogy mekkora a boríték mérete. Ha gazdaságosan szeretnénk postázni, célszerű többféle méretű borítékot tartani az irodában. A cégeknél ugyanis számos különféle dokumentum készül, amit később postára adnánk. És, ha csak egy annál nagyobb méretű borítékunk van, mint a küldendő dokumentum, a szükségesnél jóval többet fizethetünk a feladásért. Szóval, ha tehetjük, tartsunk pár darab borítékot minden számításba jöhető méretben. Amennyiben a beszerzésben segíthetünk, nézze meg az Irodatech24 kínálatát. Találja meg itt a legjobb árú borítékokat, tasakokat!
One thought on “Ön megnézi ezeket, mielőtt feladja a postán a levelet?”
Comments are closed.